Kjøp og leveringsbetinglser

Leverings-, bestillings- og betalingsinformasjon

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra beeincity.no. Betingelsene gjelder i alle tilfeller hvor det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom kjøper og beeincity.no.

Bestilling hos beeincity.no

Beeincity.no er et markedsplass for at du skal finne det du leter etter i din egen by. Vi starter med Oslo.
Alle varer på nettsiden er på lager, med mindre noe annet er oppgitt.

Når bestillingen din er registrert, og du har mottatt en bestillingsbekreftelse per e-post, vil den aktuelle butikken motta bestillingen din elektronisk. Butikken skal så behandle bestillingen, og enten «akseptere» eller «avslå» denne. Butikken skal behandle bestillingen innen 36 timer, og du vil deretter motta en e-post med en bekreftelse på om bestillingen din er «akseptert» eller «avslått». Dersom du har bestilt varer fra flere ulike butikker skal du motta en bekreftelse fra hver enkelt butikk. Årsaken til at en bestilling avslås er i de fleste tilfeller at varen ikke lenger er tilgjengelig hos den butikken som har mottatt bestillingen din. Du vil ikke bli forespurt å endre din bestilling dersom hele, eller deler, av bestillingen ikke kan leveres. Skulle hele, eller deler, av bestillingen din ikke kunne leveres vil du selvsagt ikke bli fakturert eller belastet for dette.
*Det kan forekomme lenger behandlingstid på ordre i perioder med stor pågang, og rundt helligdager f.eks. jul og påske.

Beeincity kan ikke kansellere bestillinger som allerede har blitt akseptert, og må kontakte butikken(e) så snart som mulig per telefon, email eller fysisk oppmøte (i butikkens åpningstider) dersom du mot formodning skulle ønske å kansellere din bestilling.

Beeincity.no tar forbehold om at de automatiske e-postene som skal sendes ut kan bli forsinket, eller levert til feil e-postadresse.

På beeincity.no har vi optimalisert kundeopplevelsen ved å regelmessig sende ut e-post invitasjoner til våre kunder, som har handlet på vår nettside, om å anmelde oss på Google.

Alle varer til salgs på beeincity.no kan brukes i Norge.

Beste tilgjengelige pris

Vi gjør vårt aller beste for å ha korrekt informasjon, beskrivelse og priser på vår hjemmeside.

Vær oppmerksom på at vi får denne informasjonen fra våre samarbeidspartnere og at det kan oppstå situasjoner hvor det forekommer feil. Om vi oppdager feil pris på et produkt du har bestilt, så kommer vi til å varsle deg så fort som mulig og ta ansvar på vegne av våre Beeincity -partnere. Vi vil heretter gi deg to muligheter; enten akseptere bestillingen med korrekt pris eller kansellere din bestilling. Dersom vi ikke har mulighet til å komme i kontakt med deg, vil bestillingen bli kansellert og beløpet vil bli refundert til deg umiddelbart.

Sending og levering

Levering av varer fra beeincity.no anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Varene skal sendes innenfor maksimalt 5 dager etter at bestillingen er registrert. Sending skjer først etter at du som kunde har mottatt en bekreftelse på at bestillingen din er akseptert. Levering skal normalt skje innenfor 1-5 virkedager etter at bestillingen er akseptert og innlevert hos Posten eller annen transportør. Varene sendes med Posten Norge/BRING, Postnord, Helthjem, DHL, UPS eller andre fraktleverandører i Norge, og kan ankomme postkontor/PiB , Mypack-utleveringssted eller direkte i din postkasse. Dette er avhengig av fraktmetode og fraktleverandør butikken har valgt.

Beeincity.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at du mottar denne så raskt som mulig.

Du er selv ansvarlig for at kunde- og leveringsopplysningene du har oppgitt er korrekte, og vi anbefaler at du alltid kontrollerer disse etter gjennomført bestilling. Dersom du skulle oppdage feil i opplysningene dine ber vi om at du gir oss beskjed om dette, så snart som mulig, per telefon 97170836 (på virkedager mellom 09.00 og 15.00). Eventuelle feilleveranser/bortkomne pakker vil, ved feil opplysninger, være kundens ansvar.

Dersom du mot formodning ikke skulle ha mottatt bestillingen din innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt med kundeservice (post@beeincity.no), eller direkte med den butikken du har handlet hos. Dersom du mot formodning ikke skulle motta varene dine får du selvsagt refundert det du har betalt. Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering vil du ha beløpet refundert senest innen 14 virkedager.

Risikoen for varen(e)

Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen ved en eventuell reklamasjon, eller ved skade, anbefales å leveres tilbake i original innpakning.

Betalingsvilkår

Beeincity (organisasjonsnummer 921550448).

MVA på 25% inngår i alle priser. For personer bosatt på Svalbard, som skal ha MVA-fritak, må dere ta kontakt med vår kundeservice vedrørende dette.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.

Du kan selv velge den betalingsmåten som passer deg best. Du kan velge å betale med betalingskort, eller ved fast delbetaling gjennom Klara.

For å benytte deg av Klarna som betalingsmetode må du ha fylt 18 år.

For bestilling av varer betalt med betalingskort må du ha fylt 15 år, eller ha godkjenning fra din(e) foresatte.

Pris på salgs- eller tilbudsvarer gjelder så lenge lageret rekker.

Kortbetaling

Betaling med kort er gebyrfritt.

Slik betaler du med kort:

Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
Velg betaling med VISA eller Mastercard.
Fyll inn kortnummer, utløpsmåned- og år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene).
Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.

Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen evt. blir utløst. Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet hos butikken, og vil utløses igjen dersom bestillingen din blir avslått.
Dersom kun deler av bestillingen din kan leveres vil det kun trekkes penger for de varene som kan leveres til deg, og det resterende av reservasjonen vil igjen bli utløst og disponibelt på din konto.

Gavekort eller rabattkode

Dersom du har en gavekortkode eller en rabattkode du ønsker å bruke på beeincity.no skal du tilføye og aktivere koden i din «shoppingbag», hvor det står «Har du et gavekort? Tilføy det her» før du går videre til sikker betaling. Dersom ikke annet er opplyst dekker gavekortet kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på gavekortet/rabattkoden. Du kan ikke kombinere flere rabatt-/gavekortkoder på samme kjøp.

Dersom du har glemt å legge inn rabattkoden/gavekortkoden før betaling kan dessverre ikke Beeincity endre på dette i etterkant av at bestillingen er gjort.

Det er ikke mulig å benytte seg av rabattkoder på bestilling av våre gavekort, dersom dette forekommer vil det dessverre bli kansellert.

Fraktpris

Fraktprisen vil variere fra butikk om dette er utenfor Oslo. Dette fordi det er ulike priser hos transportselskapene som Posten, Helthjem etc. I Oslo vil det være mulighet for å hente varen i butikk uten fraktkostnader. Levering i Oslo vil fraktkostnaden være med i prisen ved betaling.

Angrerett og retur

Hos beeincity.no returnerer du helt kostnadsfritt.

Som kunde har du alltid 14 dagers ubegrenset angre- og returrett, som gjelder fra den dagen du har fått varen, eller angrerettskjema dersom dette leveres senere enn varen, levert.
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten varen du har kjøpt, skal du melde fra innen 14 dager etter at varen er levert/hentet ut på utleveringsstedet. Dette skal meldes til oss ved å følge veiledning her: https://www.beeincity.no/retur/
Du kan også påberope deg angreretten ved å ta kontakt med beeincity.no direkte per post, e-post eller telefon, også dersom du har spørsmål vedr. dette:
Beeincity, 0194 Oslo

Telefon 97170836

E-post post@beeincity.no

Etter at retur informasjon er utfylt skal du skrive ut returblanketten og legge denne sammen med varen som skal sendes i retur. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje som du har mottatt den i. Bruk av angreretten skal meldes fra om ved retur se veiledning https://www.beeincity.no/retur/, eller direkte til butikken du skal returnere varer til, innen 14 dager fra varens mottak. Varen skal være fysisk sendt i retur innen 14 dager etter at du har meldt fra om bruk av angreretten. Pakken skal sendes i retur med ferdig frankert retur-fraktetikett som du mottok sammen med varen(e). Skulle du mot formodning ikke ha mottatt denne kan den skrives ut fra ordrebekreftelsen du har fått på e-post eller ved registrering av retur til oss på post@beeincity.no. Returpakken innleveres på ditt nærmeste postkontor dersom du har en returetikett fra Posten, har du returetikett fra DHL eller Postnord må returen innleveres på de respektive innleveringssteder for transportøren.

Varer som er brukt, utover det som normalt kan gjøres i fysisk butikk (dvs. prøvd) vil du bli belastet for eventuell verdireduksjon på varen. Dersom varen er brukt på så måte at den ikke kan selges videre vil du motta varen i retur, og bli belastet hele beløpet for varen. Varen må være i samme stand og tag må være på produktet som da du mottok den for at den skal kunne returneres

Dersom du ikke har sendt oss retur informasjon skal du melde fra direkte til butikken som har levert varen om din retur.

Dersom du har mottatt varer fra flere ulike butikker skal varene returneres separat, til hver enkelt butikk som har levert varer til deg. Det er ditt ansvar å sørge for at varene sendes til riktig butikk, og at varen ankommer butikken. Ved bruk av beeincitys returetiketter anbefaler vi at du får kvittering fra posten på innlevert retur.

Varen(e) skal hentes ut på utleveringssted FØR de(n) sendes i retur. Dersom du unnlater å hente ut varen på utleveringsstedet, og den går i retur tilbake til butikken som har avsendt denne, vil du belastes for returportokostnadene som faller på butikken. Du vil ikke motta penger i retur/få kansellert din faktura før returen har ankommet butikken. Dersom du ønsker varen re-avsendt etter at den er blitt retursendt til butikken skal du selv dekke fraktomkostningene for dette.

Retursendinger kan ikke sendes gjennom Mypackutleveringssted, men må sendes med Posten Norge eller annen fraktleverandør som kan benyttes av privatpersoner. Du kan ikke returnere pakken(e) med samme fraktetikett som du fikk varen(e) tilsendt med, og denne må fjernes fra emballasjen for å unngå forvirring hos posten. Ved gjenbruk av fraktetikett vil du bli belastet for omkostningene av dette.

Ved godkjent retur får du refundert penger direkte tilbake til ditt betalingskort så snart butikken har mottatt varen din i retur. Dersom du har unnlatt å sende oss retur informasjon vil det kunne ta noe lenger behandlingstid da refusjonen gjøres manuelt. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager.

Reklamasjon

Eventuelle feil eller mangler ved produkter/varer levert fra en butikk, bestilt gjennom beeincity.no, skal oppgis innen 2 måneder etter du har oppdaget feilen. Det er din plikt å angi, og forklare, hvordan feilen eller mangelen viser seg. Dersom du oppdager en feil ved varen, skal du rette henvendelsen direkte til beeincity.no eller den butikken du har handlet fra. Du kan som utgangspunkt kun klage over feil som viser seg innen 2 år etter du har fått varen levert. For varer med begrenset holdbarhet er din klagemulighet avgrenset av holdbarhetsperioden beeincity.no har gitt deg beskjed om. Du kan som forbruker velge om varen skal repareres eller byttes. Unntaket til denne hovedregelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre uforholdsmessige store omkostninger for beeincity.no, eller butikken som har levert varen.

For å melde fra om en reklamasjon kan du ta kontakt med beeincity.no per post, e-post eller telefon, også dersom du har spørsmål om dette:
Beeincity.no
Dronning Eufemias Gate 49
0194 Oslo
E-post post@beeincity.no

Ved tilbakebetaling ved reklamasjon vil beløpet bli tilbakebetalt til det betalingskortet som er brukt ved betaling. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager.

Beeincity følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Opplysningsplikt

Avtaler (kjøpsbestillinger) kan inngås på norsk eller engelsk, og oppbevares av virksomheten i 5 år, i henhold til bokføringsloven. Det er ikke mulig å komme til kontrakten etterfølgende via vår nettside. Hvis du ønsker å få tilsendt et nytt eksemplar av kontrakten pr. e-post, send oss en e-post til: post@beeincity.no.

Sendinger til Svalbard

Dersom du ønsker bestillingen din levert til en adresse på Svalbard må du velge Svalbard som “mottakerland” slik at du blir korrekt belastet for frakt. Fraktkostnaden er 270,- per butikk du har handlet varer fra. Dersom du ikke har valgt riktig “mottakerland”, og ikke har betalt korrekt frakt, forbeholder vi oss retten til å etterfakturere fraktkostnaden (Hvis mulig), eller kansellere bestillingen.

Ordre fra land utenfor Norge

Foreløpig sender ikke beeincity.no varer til utlandet.

Klage: Opplysning om klagemuligheter Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til: Forbrukerrådet Fred Olsens gate 1 0152 Oslo. Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage http://ec.europa.eu/odr